Cara pakai SF Beauty


Assalamualaikum kesayangan semua..

Apa khabar anda semua?? moga sihat-sihat selalu.. kali ni saya nak kongsi sikit cara nak pakai sf dengan betul.. ramai sungguh tanya macam mana nak guna.. dalam kotak tu ada panduan yang telah disediakan tapi mungkin ramai masih ragu-ragu..

Cara pakainya sama jer macam dalam panduan tu.. =) ok saya terangkan sikit yer.. SF ni ada KRIM SIANG, KRIM MALAM & SABUN (VITAMIN C & E).. baca baik-baik tau.. hehe

KRIM SIANG SF BEAUTY

Bagi yang baru nak pakai SF Beauty saya syorkan anda menggunakan sepenuhnya SF krim siang ni untuk masa 2 minggu.. cuci muka dahulu dan sapukan krim siang pada keseluruhan muka termasuk bawah dagu.. pastikan sapuan adalah sekata.. pakai nipis sahaja.. jangan sapu tebal-tebal sangat tau.. nak cepat cantek letew.. hehehe.. 

So bagi permulaan 2 minggu ni.. pakai SF krim siang sahaja.. tidak digalakkan pakai foundation atau bedak-bedak lain termasuk make up.. bukan saya melarang tapi saya takut foundation atau bedak mempunya bahan kimia dan akan bertindak balas pada krim SF.. sebenarnya tak menjadi masalah kalau nak pakai pun.. cuma saya takut ia tak berkesan.. so untuk 2 minggu ni guna jela SF krim siang je dulu kerana untuk proses SF krim siang ni bertindak atas muka korang.. bagi dia kesesuaian dulu kan.. hehe..

Bagi yang rasa nak pakai 2 kali iaitu belah pagi dan petang.. boleh sahaja.. pastikan pakai nipis.. =) Lepas 2 minggu korang boleh pakai foundation atau make up.. bagi yang nak guna toner.. pakailah toner dulu.. tekap-tekapkan pada muka korang toner tu.. dan relaxkan untuk 1/2 minit.. bagi toner tu meresap dulu pada kulit.. dan seterusnya pakai krim siang SF.. sapu dengan sekata.. bagi yang selalu kena panas.. boleh pakai sunblock.. tapi saya tak cadangkan sangat pakai sunblock sebab sunblock ni cepat kedutkan kulit muka kita.. so lebih baik korang pilih foundation selepas sapuan krim siang SF.. so lepas tu boleh pakai make up seperti biasa.. kalau nak lebih baik.. sebelum make up.. pakai make up base.. ia membantu menjadi sempadan untuk krim muka dan makeup kita.. make up ni banyak bahan kimia so make up base adalah penghalang make up untuk kena pada kulit muka.. =)

KRIM MALAM SF BEAUTY

Pastikan korang pakai krim malam SF belah malam yer.. hehe.. sebelum tidur.. sapukan krim malam SF ni keseluruhan muka dan pakai nipis jer.. lepas tu korang boleh tidur.. saya nak bagi tips sikit.. tidur dengan krim malam ni.. pastikan korang tutup lampu.. sebab sebenarnya mana-mana krim malam akan bertindak dengan baik tanpa pengcahayaan.. nama pun  krim malam kan.. so dia taknak cahaya matahari atau cahaya lampu.. 

Tapi bagi yang tak biasa tutup lampu.. takpa.. jangan buang tabiat plak kan.. nanti ada suami yang terkejut kang tetiba berubah mood tido dalam gelap gelita.. sampai lampu meja pun dia tutup kan.. hehehehe.. ok faham kan semua??

Bagi yang dah lama pakai.. ada yang tanya.. boleh ke nak selang sehari pakai.. boleh jer.. ambil la satu hari tu pakai masker ke.. tak semestinya kena pakai berterusan.. bila muka rasa dah macam ok.. boleh selang pemakaian krim malam..

SABUN SF BEAUTY

Sabun ni digunakan bila korang rasa perlu.. maksudnya.. bila dah lama pakai krim siang.. mesti nak cuci muka kan.. so boleh cuci dengan sebersih-bersihnya.. bagi yang pakai make up, kena remove make up dulu dengan remover baru pakai pencuci muka ni.. sabun ni tak da effect remover make up tau.. so bagi yang rasa nak muka sihat dan liang roma muka taknak bagi tersumbat.. korang kena remove make up korang.. pastu cuci muka guna sabun SF.. 

Boleh ke nak cuci 2 kali?? jawapannya.. BOLEH.. nak cuci 10 kali pun boleh kalau rasa selesa.. hehehe.. ok guwau.. boleh cuci dua kali yer kalau rasa muka tu terlalu berminyak.. 

Boleh ke cuci muka guna sabun SF walaupun muka kita tak pakai krim? jawapannya.. SANGAT BOLEH.. mana la tahu kan.. kita lepas-lepas masak ke kemas rumah ke.. berpeluh-peluh.. so muka jadi berminyak.. masa tu korang boleh guna sabun SF ni..

Rasa pedih bila sabun muka?? bila korang dalam situasi ini.. korang kena gunakan sabun sekali jer.. jangan terlalu kasar gosok muka korang tu.. slow-slow jer.. kadang-kadang bukan effect sabun yang memedihkan.. tapi effecct remover yang dalam bentuk cecair tu ke.. remover make up yang dalam bentuk cecair tu ada sedikit alcohol.. tu yang kita rasa macam panas sikit kan bila guna.. saya syorkan korang pakai remover Silky girl..  

OK semua.. boleh faham tak cara nak gunakan SF ni.. mudah jer kan.. dan saya nak ingatkan korang.. pakai dengan penuh sabar, ikut jadual dan tawakal yer.. effect pada mula tu memang ada sikit seperti mengelupas ke, kuar jerawat ke.. tapi teruskan usaha sehingga lihat hasilnya.. kadang-kadang muka korang tu terkejut dengan mana-mana produk.. so tu yang dia bertindak balas sedikit pada mulanya.. ok?

Macam biasa boleh order SF dengan saya.. GOOD PRICE tau.. hehe.. 013-7549240

Wasalam..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Aura Maya vs SF Beauty

Harga dealer Sf Beauty

Bermalam di Farm Ville Cafe & Homestay