Aura Maya vs SF Beauty

Assalamualaikum & Salam Jumaat semua..

Pagi Jumaat ni ada pakcik tu tegur saya.. "Kenapa nyanyi-nyanyi hari ni? happy nampak?" hehe.. kejadah happy.. orang lapor ada laaaa.. tengok la gambar sebelah tu.. mata bengkak.. muka orang tak cukup makan jer kan.. adoi.. kelaparan..... tak da orang nak teman saya makan ke TT

Disebabkan takda yang simpati pagi ni.. saya nak update diari.. nak tulis pasal rutin harian saya.. kalau nak cakap pasal masa tu memang tak pernah cukup.. tapi kalau taknak muka berlubang-lubang.. kena la rajinkan diri walaupun malas tahap gaban sekali pun.. hehe.. 

Teka produk apa saya pakai selepas Aura Maya hari tu.. cepatttttt... tetttttttt.. ok masa tamat..

Ok laa.. nak kongsi ni.. sekarang saya tengah pakai produk SF Beauty.. Sebenarnya saya tak pernah tahu kewujudan produk ni.. bila saya balik Ipoh hari tu.. saya tengok muka adik saya lain dari yang.. saya tanya dia.. dia pakai produk apa.. sekali dia tunjuklah SF Beauty.. Saya pun tilik punya tilik.. sekali sebijik macam Aura Maya.. cuma yang beza adalah harga dan jenama jer..

Cian Aura Maya.. hehe.. tapi sebenarnya sama jer..


Bila saya tahu SF Beauty lagi murah.. semestinya saya ambil yang lagi murah.. sebab kesannya sama jer.. hehe.. so saya pun terus order cepat-cepat SF Beauty dan pakai.. kesannya memang sama dengan Aura Maya.. Kulit makin putih dan bintik-bintik hitam makin pudar..


So sekarang.. pagi saya pakai krim SF Beauty sampai tengah hari.. petang sikit dah cuci muka sebab nak solat kan.. saya sabun muka dua kali tau.. bagi bersih-bersih.. buang semua kotoran yang melekat.. sebab masa pakai krim ni sahaja.. ia macam melekit sikit.. jadi habuk cepat lekat kat muka.. so kena la cuci bersih-bersih..

Boleh dapatkan kat Watson


Lepas cuci muka.. saya pakai krim jerawat.. walaupun muka saya ni akan tumbuh jerawat pada waktu period jer.. saya tetap guna krim ni untuk elak jerawat naik selalu.. Alhamdulillah laa.. lepas sapu krim jerawat ni kat muka.. jerawat tak tumbuh dah.. kadang-kadang jer tumbuh bila tertekan.. kat dahi pun dah kurang jerawat..


Krim ni saya pakai sampai la petang.. dan solat asar kena cuci muka lagi.. lepas tu saya tak bagi muka pakai apa-apa pun lagi.. sebab nak bagi rehat jap kulit muka.. terutama siapa yang pakai makeup tu.. jaga la muka anda.. jangan bagi muka anda berbau dengan make up anda.. nanti suami tak selesa nak cium hehehe..

Lepas isyak.. waktu nak tidur tu.. pakai la krim malam plak.. untuk malam.. kalau siapa yang terlebih rajin dia akan makan supplement, pakai vitamin C dan macam-macam lagi.. tapi kalau yang malas macam saya ni.. pakai apa yang rasa muka perlu jer.. hehehe.. saya pakai krim malam SF Beauty dan sedikit vitamin C untuk bawah mata.. tu pun kalau rajin nak letak.. selalu malas.. hehehe..


Lepas korang bangun pagi.. pastikan korang cuci muka dan tengok hasilnya.. kulit muka rasa halus dan cerah sikit..

Mudah jer kan.. tu jela yang selalu saya buat sampai sekarang.. dan sebaiknya.. elakkan kulit muka dan tubuh kita dari sinaran matahari.. 

Ok.. nanti citer pasal penjagaan kulit badan yang seminggu sekali tu.. nak buat tiap hari malas sangat kan.. hehehe..

Ada apa-apa nak tanya.. email saya.. atau tanya direct kat ruang komen ni tau.. =)


UPDATE UPDATE UPDATE!!!!

Update pasal SF BEAUTY.. Harga Sf boleh sms saya yer.. 0137549240 =) insyaAllah murah sangat.. sekarang semua bekas plastik dan satu set besar (15 gram).. Maaf atas kesulitan.. arahan pihak kementerian kepada pihak SF Beauty, supaya takda pelanggan keliru mana satu original set..




SF Sabun Kecantikan : Natural dan bersih dengan vitamin E menolong meningkatkan metabolisme kulit, merencat proses penuaan, mengurang kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit. Mengekal kelembapan semula jadi untuk rasa segar, licin dan bersih.

SF Krim Malam : Bahan semula jadi yang dirumus untuk menghilangkan jeragat dan bekas jerawat di samping memutih dan membersihkan kulit. Menjadikan kulit halus dan bersih.

SF Krim Siang : Bahan semula jadi yang dirumus sebagai pelindung UV di samping melembap, melembut dan menyihatkan kulit.

Panduan penggunaan :

  1. Cuci muka dengan sabun dua kali sehari
  2. Gunakan krim siang pada siang hari (sebagai pelindung UV)
  3. Gunakan krim malam pada malam hari
Sapuan kedua-dua krim adalah nipis sahaja, jika kulit kering, basahkan hujung jari dengan air bagi memudahkan sapuan krim

2 MINGGU ANDA PASTI NAMPAK PERUBAHANNYA.. PERCAYALAH..

Bagi memudahkan semua pelanggan yang saya sayangi, saya dah sediakan ruangan khas buat anda semua untuk mengetahui lebih lanjut produk yang saya jualkan ini.. saya harap semua dapat berikan kerjasama untuk saya membantu anda juga sebagai pakar perunding kecantikan hehehe.. 

Sebenarnya ramai yang bertanya pada saya mengenai tips kecantikan dan menceritakan masalah kulit muka mereka.. dan saya bagi jawapan yang saya tahu jela.. apa yang baik untuk kulit dan tidak baik untuk kulit.. so bagi memudahkan perbincangan.. saya sediakan ruangan khas buat anda di sini dan dan dan dan dan......

Jeng jeng jeng.. saya dah ada Official FB untuk SF Beauty saya.. so kat situ pun anda boleh menanyakan sebarang persoalan yang memusykilkan.. jangan segan silu yer.. ok korang boleh like page bawah ni..


Order melalui FB pun boleh.. lebih mudah kan.. ^^,

Sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi saya 013-7549240 / 019-5900366 / 017-5245057
Email : suweetcity_luv@yahoo.com


p/s : Buat sementara waktu, sila bank in duit pada akaun MayBank saya dan CIMB tunang saya..

MAYBANK
SITI SUHAILA BT RADENAN
162487123670

CIMB
MOHD SYAFIQ AFIFI
08180005478523


PRODUK SF BEAUTY MEMBERI KESAN YANG SAMA SEPERTI AURA MAYA!!





Ulasan

are_lin@yu berkata…
nice..patut muka cantik..hehe
naarniaa berkata…
suke3 nk cri juga cream tuu
Nor berkata…
Salam dear..nak tanye lah,pas awak pakai SF neh,mmg kompom same ke ngan AM?saye pakai AM tp da lama da ngok SF neh mcm same jeh ngan AM..pas awk da pakai SF neh,rase nyeh mmg same x ngan AM?

pape tolong email kat sye ye..
hitomy_46@yahoo.com
TQ dear;)
dear betul ker SF ni sama kesannya macam AM ?
kalau sama rasa baik tukar ke SF
AM mahal sgt la
plz email momoy yer dear beli mana
syalyx_00@yahoo.com

jemput singgah blog
dan salam kenalan
Siti Suhaila berkata…
W'salam nor & princess.. saya dah pakai dua2 da.. memang sama.. kesan pun sama.. saya rasa memang 1 kilang.. :) maaf sebab tak sempat nak email.. pm saya kat fb yer :)
Nor berkata…
TQ..AM pon nak abih dah,leh lah try SF plak..thanks dear;)
Siti Suhaila berkata…
Try laa... sama jer.. =) Sf beauty lagi murah.. cepat beli semua.. nak raya ni.. mari kita cantek2 di hari raya hehehe
nizam11 berkata…
ada lagi satu produk yang sama dengan produk diatas. AS beuty. Ada sapa2 tahu x produk ni..

tq
Rita berkata…
Bila awak tukar dr AM ke SF neh kan,ade x kuar ruam merah kat muke?
tak jumpa lagi la seller yang jual SF
Alamak dear
momoy cuma dapat online kat office jer lepas berukband hilang
FB kat office kena block untuk elak staff ber FB
cuma leh hubung u ngan email je dear
huhu....
Tanpa Nama berkata…
salam. Betul ke boleh dpt Rm85? Macamana nak order?
Tanpa Nama berkata…
Dah cukup 10 tak? Saya nak juga kalau dpt RM85.
Beli kat mana? Please email syimi117@yahoo.com
Thanks
Tanpa Nama berkata…
dah cukup 10 orang dik? nak juga 2 set(taktu susah nak jumpa stok pasni)- email akak - nur_angah@hotmail.com
Siti Suhaila berkata…
Nak sf beauty order by sms je 013-7549240
Farah berkata…
Salam Sis. Akak pun nak jugak ...
farahatikah@yahoo.com
Siti Suhaila berkata…
Apa2 info.. tengok sini yer.. http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=7280376916125800097#editor/target=post;postID=8172758801630678434
Siti Suhaila berkata…
Farah.. meseg kak jer.. 013-7549240
Miera86 berkata…
salam,saya nk tanye awak jual sf beauty rm85 tu trial set ke set besar sbb kawan saya ade jual jgk tp trial set die rm70,kalau awak lg murah saya nk oder dgn awak la blh?
Siti Suhaila berkata…
RM90 set besar termasuk postage
Unknown berkata…
parut2 jerawt boleh hilag x? if ok sy nk try..
Nadhirah berkata…
harge still rm 90 jugak ke skarang..?
Nadhirah berkata…
harge still rm 90 jugak ke skarang..?
Siti Suhaila berkata…
ye saya.. boleh tak meseg saya tentang harga dear 0137549240 :)
Tanpa Nama berkata…
Salam, saya dah dapat SF beauty yg awak poskan. TQVM. (Liza, Sg.Besi KL).
Tanpa Nama berkata…
kenapa saya try search kat BPFK tentang produk ni tp x ada dlm senarai??
Tanpa Nama berkata…
Salam dik...akk ni pengguna sf beuty gak...tp akk dpt harga rm120 termasuk postage...harga kt kotak pn rm120 gak....yg adik punyer ni brape rm harga kt kotak?
Siti Suhaila berkata…
sms sy =) 013-7549240
Tanpa Nama berkata…
Dik, akak dah bank in duit tadi...xsabarnya nak cuba sf beauty :-)
Tanpa Nama berkata…
Dah 1 week pakai SF beauty.. bila balik rumah famli, semua kakak kata kulit saya dah kurang jerawat. Hepi sangat, hubby pun support saya utk beli SF beauty. (Liza, Sg.Besi KL)
Unknown berkata…
sf beauty ni memam betul betul berkesan,,
boleh beli online di sini jugak yer
dvafashionistaboutique.blogspot.com
Tanpa Nama berkata…
apa beza as beauty dengan sf beauty??
Tanpa Nama berkata…
Hi..nk order sf beauty boleh sms 0132643039..hrga d jamin murah..tq
Tanpa Nama berkata…
Bahan kecantikan mengandungi MERKURI merbahaya

Sebenarnya Krim merkuri mempunyai ciri yang sangat khas.

CIRI-CIRI itu sebagai berikut :
1. Krim Pada umumnya meleket. Sebagian lagi ada yang mencampurkan merkuri dengan bedak sejuk (bedak jerawat), agar nampak lebih cair.

2. Krim pada umumnya tidak HOMOGEN (tidak menyatu & kasar), bila didiamkan minyak akan terpisah dengan bagian padat.

3. Bau logam merkuri tercium atau sebagian menggunakan parfume menyengat utk menghilangkan bau logam merkuri tersebut.

4. Warna umumnya sangat menarik, kerana tidak menggunakan bahan pewarna utk kosmetik, umumnya menggunakan bahan pewarna tekstil (cap kupu-kupu) warna kuning dan warna krim putihnya pearly (mengkilat seperti mutiara)

5. Bila diusapkan pada kulit lengan terasa panas dan gatal.

6. Pada pemakaian awal meyebabkan Iritasi pada kulit dan kemerahan bila terkena sinar matahari.

7. Warna Putih pada kulit tidak lazim, umumnya pucat

8. Kulit dapat berubah putih dalam waktu singkat (kurang 1 minggu, tergantung kadar kandungan merkuri, makin tinggi makin lebih cepat memberikan warna putih)

9. Tidak timbul jerawat sama sekali, hal ini disebabkan lapisan kulit epidermis kita telah rosak, kulit sudah tidak mengandung protein & melanin yang berfungsi utk melindungi radiasi paparan matahar juga sudah tidak berfungsi, sehingga jasad renik ataupun kuman tidak akan menyukai kulit yang telah tercemar merkuri termasuk nyamuk sekalipun.
Jerawat dalam keadaan normal adalah berfungsi sebagai indikator tingkat kandungan protein di dalam kulit, hal ini juga untuk mengontrol perawatan kulit wajah, bila anda lupa untuk melakukan kebersihan wajah, umumnya jerawat akan timbul, pada merkuri hal ini tidak terjadi lagi, karena struktur protein kulitnya telah berubah & menjadi rusak.

10. Pori-pori tampak mengecil & halus, ini sebenarnya disebabkan lapisan kulit terluar wajah kita telah tipis oleh logam merkuri, tampak sepintas terlihat mengecil & halus. Untuk mengujinya anda bisa merasakan dengan mencubanya pada sinar matahari, kulit terasa terbakar, gatal disertai kemerahan, hal ini disebabkan kulit wajah sudah tidak mendapat perlindungan dari melanin yang berfungsi melindungi wajah kita dari radiasi matahari. Pada produk yang benar, pemakaian siang hari selalu menggunakan pelindung SPF sehingga pada siang hari anda tidak akan merasakan rasa iritasi seperti terakar disertai rasa gatal.

11. Bila anda telah tercemar merkuri & pemakaian dihentikan, akan timbul jerawat kecil-kecil disertai rasa gatal.

12. Bila pemakaian dihentikan akan bintik-bintik hitam di bawah kulit sebagian ataupun merata diwajah

13. Warna Putih pada kulit wajah lama-kelamaan akan berubah menjadi abu-abu lalu selanjutnya kehitaman

14. untuk lebih lanjutnya dapat menyebabkan kanser kulit, kerosakan jaringan tubuh & menyebabkan kematian.

15. Dapat menghambat pertumbuhan, menyebabkan cacat & kematian pada JANIN.

Catatan popular daripada blog ini

Harga dealer Sf Beauty

Bermalam di Farm Ville Cafe & Homestay