Lelah ku tidak ke mana


Perjalanan hidup ini menduga ku
Sukar untuk diluahkan dalam sebuah tulisan
Kecuali berpeluang merasai

Sungguh lelah ku di kota
Merindui warga kampung
Mata ku kekadang penat untuk melihat sekeliling
Aku tak rindui waktu dulu
Tiada apa yang indah ketika dulu

Demi meneruskan hidup
Ku cari rezeki Allah
Ku rempuh segala ujian hidup
Ku masih bernafas untuk bekerja

Pernah ku kecewa 
Harapan yang aku impikan menjadi duka
Sehingga aku rasa mungkin tak perlu berharap lagi
Hati ini sungguh kecewa dengan segala keputusan
Ku tak membenci
Tapi ku mahu diam bila tiba waktunya

Ketika tadi
Lamunan ku terhenti di lorong smartag tol
Kenapa boleh aku lupa letak smartag di atas dashboard
Fikiran ku penuh dan padat 
Lalu ku berhenti di tepi lebuhraya
Menghembuskan nafas yang panjang
Aku terlalu lelah
Menghadapi hidup

Ingin aku 
Memegang tangan seseorang
Baring di atas rumput
Melihat langit yang putih kebiruan

Cukup itu.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Aura Maya vs SF Beauty

Harga dealer Sf Beauty

Bermalam di Farm Ville Cafe & Homestay